Husk at du finner Norgespris og Strømstøtten på nettleiefakturaen. Din faktura fra oss skal betales i sin helhet. Norgespris håndteres av netteier og kan bestilles på elhub.no
Velkommen til Viddakraft – et strømselskap som setter ærlighet, åpenhet og lave priser i sentrum. Vi endrer det norske strømmarkedet ved å tilby en enkel og trygg måte å bytte strømleverandør på. Er du ny kunde eller skal flytte? Da er du på rett sted.
Her finner du alt du trenger å vite for å komme i gang med Viddakraft. Hele prosessen er rask, digital og tar bare noen få minutter.
1. Bytte leverandør eller registrere ny strømmåler?
Hvis:
Du trenger ikke å forstå tekniske detaljer – vårt system leder deg steg for steg. Hvis måleren din ser ut som en av dem i vår veiledning, er det sannsynligvis en automatisk måler – du trenger ikke lese av noe selv.
2. Identitetsverifisering
I henhold til nytt regelverk må alle kunder gjennom en trygg identitetsverifisering:
3. Signer avtalen
Etter registrering og verifisering sender vi deg en ferdig strømavtale på e-post.
4. Vi aktiverer strømleveransen
Så snart avtalen er signert, tar vi over strømleveransen. Du trenger ikke kontakte tidligere leverandør eller nettselskap – vi ordner alt for deg.
Trenger du strøm “fra i går”? Det er teknisk mulig, men vi anbefaler å registrere deg i forkant av flytting for å unngå ekstra kostnader.
5. Få tilgang til Viddakraft-appen
Etter aktivering får du automatisk tilgang til appen vår, hvor du:
6. Faktura
Mellom den 1. og 7. i hver måned får du faktura for faktisk strømforbruk og faktura for nettleie (transport av strøm).
Oppsummering
Viktige tekniske og praktiske opplysninger:
Har du spørsmål? Vi er her for å hjelpe deg.
Vil du snakke med oss?
Bestill en gratis samtale med en rådgiver eller gå til kundeservice.